• Utama
  • Program Kementerian
  • Kursus
  • Think Tourism

Kursus Think Tourism

Apakah Think Tourism?
Think Tourism adalah program kesedaran pelancongan dan khidmat pelanggan kepada frontliners yang terlibat dengan industri pelancongan. Kursus ini diadakan selama sehari dan dikendalikan oleh jurulatih yang telah dilantik oleh Kementerian. Pada akhir kursus sehari ini setiap peserta akan diberikan Sijil Penyertaan.

Kenapa saya perlu hadir?
Kursus ini diadakan bertujuan memberi pengetahuan dan pendedahan kepada frontliners bagi melengkapkan diri untuk menghadapi cabaran dalam industri pelancongan dan mempertingkatkan tahap perkhidmatan pelanggan.

Berapa ramai telah hadir?
Pada tahun 2002 sehingga tahun 2004 sebanyak 72 siri Kursus "Think Tourism" Program Kesedaran Pelancongan dan Khidmat Pelanggan Kepada Frontliners telah diadakan di seluruh negara, di mana seramai 7,200 peserta telah dapat dilatih.

Siapa perlu hadir?
Kursus ini adalah difokuskan kepada frontliners di peringkat asas seperti pemandu teksi, bas dan bot, pemandu pelancong, juruwang di premis perniagaan, pekerja-pekerja hotel di meja hadapan dan lain-lain. Mereka ini adalah merupakan golongan peringkat rendah yang sentiasa berhadapan dengan para pelancong.

Kemaskini Terakhir :
Facebook
Twitter
Instagram
Kod QR
RSS
Kod QR
Scan Kod QR pada telefon pintar anda untuk versi mudah alih.