Page 229 - Laporan Tahunan 2014 - Kementerian Pelancongan & Kebudayaan Malaysia
P. 229
Menerusi tiga projek permulaan di bawah tema barangan mewah mampu milik
untuk menempatkan Malaysia sebagai destinasi membeli-belah pilihan, pelbagai
usaha strategik telah dilaksanakan untuk mempromosikan pengalaman beli-
belah di Malaysia dan meningkatkan jumlah perbelanjaan beli-belah. Sekretariat
Membeli-belah Malaysia, Tourism Malaysia bersama KPDNKK & pihak swasta
menerajui Kempen Membeli-belah Kebangsaan. Selain itu, ruang perniagaan
premium ke dua negara siap pada tahun lepas dan akan dilancarkan pada
pertengahan tahun 2015. Dalam memastikan persekitaran yang kondusif serta
pengalaman membeli belah yang selamat dan selesa, BBKLCC telah mengadakan
operasi bersepadu bersama-sama Polis Diraja Malaysia dan semua agensi
berkaitan seperti SPAD, JPJ, Imigresen dan DBKL di kawasan beli belah.

LAPORAN KPK 225
Unit - Unit Unit KPI ( Key Performance Indicator )
   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234