Page 305 - Laporan Tahunan 2014 - Kementerian Pelancongan & Kebudayaan Malaysia
P. 305
Promosi dan Pemasaran

Jabatan Muzium Malaysia melalui Bahagian Komunikasi Korporat telah
merancang dan melaksanakan pelbagai promosi di media cetak, elektronik
dan laman sosial bagi mempromosikan pameran dan aktiviti yang berlangsung
sepanjang tahun 2014. Pada tahun 2014, sebanyak 911 tajuk berita merangkumi
Bahasa Inggeris, Bahasa Melayu, Bahasa Tamil dan Bahasa Cina (surat khabar,
majalah, televisyen dan radio) yang membuat liputan tentang program/aktiviti
JMM seperti berikut:-

Saluran Komunikasi Jumlah
Surat Khabar 611
Siaran TV 80
Siaran Radio 197
Majalah 23

Pengembangan Muzium
JMM sentiasa mempergiatkan lagi program pengembangan muzium bagi
mendekatkan muzium dengan masyarakat, di samping memperkukuhkan sikap
cintakan negara. JMM telah berjaya melaksanakan 139 program pengembangan
muzium yang meliputi sekolah, komuniti, media dan persatuan bagi muzium-
muzium di bawah kendalian Jabatan Muzium Malaysia.

Program berbentuk ilmiah bersama pelajar-pelajar sekolah memberi pendedahan tentang
dunia permuziuman

LAPORAN JABATAN DI BAWAH KPK 301
Jabatan Muzium Malaysia
   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310