Page 218 - Laporan Tahunan Kementerian Pelancongan Dan Kebudayaan Malaysia 2015
P. 218
LAPORAN TAHUNAN 2015

BAB 01: LAPORAN KPK > UNIT-UNIT

SEKRETARIAT TAHUN MELAWAT MALAYSIA

1.1 Objektif
Hasil daripada pencapaian kempen VMY 2014 yang memberangsangkan,

kempen Malaysia Year of Festivals 2015 dianjurkan bagi meneruskan
pertumbuhan positif industri pelancongan negara di samping
mengekalkan momentum pencapaian kempen VMY 2014.
1.2 Sasaran kempen
Bersempena kempen MyFEST 2015, kerajaan telah mensasarkan
seramai 29.4 juta pelancong asing yang akan mengunjungi negara dan
menerima sebanyak RM89 billion pendapatan pelancongan.
1.3 Logo MyFEST 2015

Logo MyFEST 2015 direka berdasarkan kepada elemen gendang rebana
ubi yang terkenal di negeri-negeri Pantai Timur Semenanjung Malaysia.
Selain itu, ia juga menggambarkan kepelbagaian kaum di negara ini
yang meraikan festival dan perayaan setiap tahun.

1.4 Lagu dan Tema MyFEST 2015
Lagu rasmi sempena kempen MyFEST 2015 telah digubah bagi

memeriahkan lagi sambutan kempen di seluruh negara. Lagu tersebut
telah digubah berdasarkan kepada tema kempen iaitu Endless
Celebration dan dimainkan di semua aktiviti promosi dan publisti di
dalam dan di luar negara.
   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223