Page 219 - Laporan Tahunan Kementerian Pelancongan Dan Kebudayaan Malaysia 2015
P. 219
Kementerian Pelancongan
dan Kebudayaan Malaysia

2.0 PENCAPAIAN KEMPEN MyFEST 2015

2.1 TAKLIMAT MALAYSIA YEAR OF FESTIVALS 2015 DAN SESI ENGAGEMENT BERSAMA INDUSTRI PELANCONGAN

2.1.1 Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan bersama dengan Tourism Malaysia telah menganjurkan
sesi taklimat kepada penggiat industri pelancongan berkenaan objektif penganjuran kempen
MyFEST 2015, strategi pemasaran dan peranan yang perlu dimainkan oleh setiap sub sektor
dalam industri pelancongan seperti hotel, agensi pelancongan, pemandu pelancong, syarikat
penerbangan dan lain-lain dalam menjayakan kempen MyFEST 2015. Sejumlah 6,000 peserta telah
menghadiri sesi

2.1.2 Melalui program ini, para penggiat industri telah diberikan sesi taklimat oleh kementerian
berkenaan latar belakang, objektif dan peranan dalam kempen kempen MyFEST 2015 serta disusuli
sesi taklimat oleh Tourism Malaysia berkenaan strategi pemasaran sempena kempen kempen
MyFEST 2015. Majlis perasmian kempen MyFEST 2015 diperingkat negeri dan upacara melekat
sticker MyFEST 2015 pada kenderaan pelancongan turut diadakan pada program tersebut.

0216 - 0217
   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224