Page 60 - Annual Report MOTAC 2016
P. 60
SEKTOR PELANCONGAN

Bahagian Pembangunan Industri

CAWANGAN ACARA PELANCONGAN

CITRAWARNA 2016

Citrawarna@Kuala Lumpur adalah program acara promosi pelancongan yang memperagakan
kebudayaan, pakaian, tarian dan nyanyian rakyat Malaysia. Ianya merupakan program yang
menterjemahkan Malaysia sebagai sebuah negara yang kaya dengan kepelbagaian kebudayaan
pelbagai etnik dan kaum dari setiap negeri. Majlis perasmian acara telah disempurnakan oleh YB
Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia pada 25 September 2016 di Dataran Merdeka,
Kuala Lumpur.

Penganjuran Citrawarna@Kuala Lumpur 2016 juga mendapat penglibatan daripada pihak-pihak
swasta sebagai rakan kerjasama strategik bagi memeriahkan lagi acara ini. Sumbangan rakan
strategik dalam menjayakan penganjuran acara Citrawarna@Kuala Lumpur 2016 adalah seperti
berikut:

BIL. RAKAN STRATEGIK SUMBANGAN ANGGARAN
TAJAAN (RM)
1. Starbucks Malaysia Makanan dan minuman,
barangan dari Starbucks 70,000.00

2. Lan Baharin Kuala Lumpur Kasut dan baucer 14,490.00
7,500.00
3. Josh Lee Fragrances Minyak wangi 8,000.00
11,800.00
4. Che Din Food Industries Makanan dalam tin 5,000.00

5. Teratak Spa Baucer 116,790.00

6. Greenlife Landscape Hiasan lanskap di sekitar
Dataran Merdeka

JUMLAH TAJAAN

60
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65