Page 160 - Laporan Tahunan 2014 - Kementerian Pelancongan & Kebudayaan Malaysia
P. 160
FUNGSI

• Mewujudkan sistem pentadbiran bersepadu bagi merancang dan
mengurus Kementerian.

• Menguruskan pentadbiran am Kementerian seperti menguruskan
tempahan kenderaan, bilik mesyuarat dan urusan penyewaan ruang
pejabat Kementerian.

• Menyelaraskan semua urusan berkaitan pertanyaan dan jawapan Dewan
Rakyat/Dewan Negara serta pembentangan Rang undang-undang.

• Menyelaras semua program peningkatan kualiti dan produktiviti
Kementerian.

• Mengawal selia keselamatan Kementerian.

CAWANGAN KEURUSETIAAN DAN KUALITI

Seksyen Keurusetiaan

1. Parlimen
• Bahagian ini menjalankan tugas dan tanggungjawab sebagai urusetia
Parlimen Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan. Bahagian ini perlu:
• Menyelaras jawapan soalan Parlimen dan usul yang dibangkitkan
mengenai Kementerian.
• Menyediakan jadual Pegawai Bertugas.
• Menyediakan Kit Pegawai Bertugas.
• Mendapatkan Aturan Utusan Mesyuarat dan Hansard setiap hari semasa
sesi Parlimen bersidang.

156 LAPORAN TAHUNAN 2014
Kementerian Pelancongan Dan Kebudayaan Malaysia
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165