Page 374 - Laporan Tahunan 2014 - Kementerian Pelancongan & Kebudayaan Malaysia
P. 374
12 Sales mission/ networking 18-23 Sept. Chengdu
dinner
Seoul, Daegu, Busan
13 Homestay Roadshow ke 27-30 Okt. dan Daejeon
Korea Selatan Shenzhen

14 Sales mission/ networking 27 Okt – 2 Osaka, Kokura

dinner Nov . Sapporo & Tokyo

15 Misi Jualan program MM2H 23-24 Nov.
ke Jepun

16 Misi Jualan program MM2H 27-29 Nov.
ke Jepun

Bahagian turut menyertai pelbagai pameran dan pesta peringkat tempatan dan
antarabangsa. Pameran antarabangsa utama yang disertai di kedua-dua pasaran
ini adalah acara China International Travel Mart, Beijing International Tourism
Expo, Korea World Travel Fair, JATA Travel Showcase dan Taipei International Travel
Fair. Pacific International Tourism Expo di Valdivostok Rusia, Experience Malaysia
Taipei dan Busan International Travel Fair, Korea Selatan.

Sebanyak 99 seminar dan latihan untuk barisan hadapan dengan jumlah peserta
seramai 14,144 orang telah dilaksanakan oleh pejabat-pejabat Tourism Malaysia
di pasaran Asia Utara dan Asia Timur termasuk 26 di Korea Selatan, 38 di Jepun,
35 di China, Hong Kong dan Taiwan sepanjang tahun 2014.

Bahagian ini telah menguruskan seramai 239 peserta Mega Fam bagi kedua-dua
pasaran dan peserta program ini terdiri daripada agensi pelancongan dan media.
Kempen promosi taktikal, digital dan dalam talian dilaksanakan di pasaran
China, Jepun, Korea dan Taiwan bertujuan memberi pendedahan berterusan
mengenai produk-produk pelancongan di Malaysia. Medium yang digunakan
ialah televisyen, majalah, poster, paparan LED, iklan dalam talian, iklan di
badan bas dan teksi, serta papan iklan luaran.

370 LAPORAN TAHUNAN 2014
Kementerian Pelancongan Dan Kebudayaan Malaysia
   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379