Page 383 - Laporan Tahunan 2014 - Kementerian Pelancongan & Kebudayaan Malaysia
P. 383
KOMUNIKASI DAN PUBLISITI MEGA FAM

Bahagian Komunikasi dan Publisiti merupakan Dalam tahun 2014, seramai 1,381 orang
penggerak utama dalam menyampaikan tetamu luar Negara telah hadir dan menyertai
mesej yang berkesan bagi penjenamaan Program Lawatan Suai Kenal Malaysia
dan pembentukan persepsi yang baik dan (Malaysia MEGA FAM). Daripada jumlah ini,
positif terhadap Malaysia. Bahagian ini 519 ejen-ejen pelancongan dan 669 wakil-
telah melaksanakan sebanyak 140 aktiviti wakil media dan 193 ialah tetamu-tetamu
perhubungan media iaitu pengedaran 175 korporat serta pegawai-pegawai pengiring
siaran media, 46 lawatan suaikenal media yang dijemput khas sempena acara-acara
tempatan dan liputan acara merangkumi pelancongan utama di Malaysia.
media cetak, media elektronik dan media Bahagian ini turut bertanggungjawab
social, 79 nota media bagi sidang media dan terhadap aduan-aduan yang diterima
majlis pelancaran acara-acara pelancongan. daripada para pelancong dan orang ramai.
Aduan-aduan ini diselenggara mengikut
kaedah pengurusan aduan melalui Integrated
Content Management System (ICMS) Tourism
Malaysia dan Sistem Pengurusan Aduan &
Cadangan (SPAC) Biro Pengaduan Awam (BPA)
JPM.

LAPORAN AGENSI DI BAWAH KPK 379
Lembaga Penggalakan Pelancongan Malaysia ( Tourism Malaysia )
   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388