Page 332 - Laporan Tahunan Kementerian Pelancongan Dan Kebudayaan Malaysia 2015
P. 332
LAPORAN TAHUNAN 2015

BAB 03: LAPORAN AGENSI

LEMBAGA PENGGALAKAN
PELANCONGAN MALAYSIA

Bagi merealisasikan hasrat untuk terus memajukan Kerjasama pintar bersama organisasi swasta
pelancongan domestik, sebanyak 566 program dan korporat bagi mengukuhkan lagi usaha
promosi seperti Pesta Angin Timur, Harumanis promosi turut dijalankan. Antara kerjasama
Mango Festival, Xplorasi Misteri Kedah Tua dan pintar yang dijalin adalah dengan PLUS Berhad,
Sarawak Week telah pun dilaksanakan melalui majalah Cycling Malaysia dan Kidzania Kuala
pejabat-pejabat Tourism Malaysia Negeri di seluruh Lumpur. Corporate Travel Bazaar turut dianjurkan
negara. bagi memberi ruang kepada para pengusaha
pelancongan untuk menawarkan secara langsung
Tourism Malaysia telah menyertai pelbagai pakej-pakej Mesyuarat, Insentif, Konvonsyen dan
pameran dan ekspo pelancongan bertujuan untuk Pameran (MICE) kepada agensi- agensi kerajaan,
mencetuskan minat rakyat tempatan untuk terus syarikat-syarikat swasta dan badan-badan
melancong dalam negara, antaranya ialah MATTA korporat.
Fair dan Langkawi International Maritime and
Aerospace Exhibition (LIMA) 2015.

Majlis perasmian
buku dan peta Jom
Singgah versi Bahasa
Inggeris oleh Timbalan
Menteri Pelancongan dan
Kebudayaan Malaysia di RnR
Gelang Patah, Johor.
   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337