Page 330 - Laporan Tahunan Kementerian Pelancongan Dan Kebudayaan Malaysia 2015
P. 330
LAPORAN TAHUNAN 2015
BAB 03: LAPORAN AGENSI
LEMBAGA PENGGALAKAN
PELANCONGAN MALAYSIA
Tourism Malaysia turut memberi tumpuan khusus pada promosi pelancongan
minat khas di pasaran luar negara. Usaha ini dilakukan melalui kerjasama
dengan penggiat industri pelancongan negara serta badan kerajaan dan
bukan kerajaan. Antara produk dan aktiviti pelancongan minat khas yang
diberikan tumpuan ialah pelayaran persiaran, memerhati burung, selam
skuba, memancing, sukan golf, sukarelawan pelancongan, ekopelancongan,
glamping, membeli belah, pelayaran dan edutourism.
Selain itu, Tourism Malaysia turut mengambil inisiatif untuk mempromosikan
produk dan acara-acara pelancongan anjuran Kementerian Pelancongan
dan Kebudayaan Malaysia serta agensi-agensi di bawahnya seperti
program MM2H, Inap Desa, Majlis Rumah Terbuka Malaysia, Bazar
Ramadhan dan Hari Kraf Kebangsaan.
Majlis pelepasan peserta ASEAN Media
Bloggers Tourism Hunt di MaTiC
BAB 03: LAPORAN AGENSI
LEMBAGA PENGGALAKAN
PELANCONGAN MALAYSIA
Tourism Malaysia turut memberi tumpuan khusus pada promosi pelancongan
minat khas di pasaran luar negara. Usaha ini dilakukan melalui kerjasama
dengan penggiat industri pelancongan negara serta badan kerajaan dan
bukan kerajaan. Antara produk dan aktiviti pelancongan minat khas yang
diberikan tumpuan ialah pelayaran persiaran, memerhati burung, selam
skuba, memancing, sukan golf, sukarelawan pelancongan, ekopelancongan,
glamping, membeli belah, pelayaran dan edutourism.
Selain itu, Tourism Malaysia turut mengambil inisiatif untuk mempromosikan
produk dan acara-acara pelancongan anjuran Kementerian Pelancongan
dan Kebudayaan Malaysia serta agensi-agensi di bawahnya seperti
program MM2H, Inap Desa, Majlis Rumah Terbuka Malaysia, Bazar
Ramadhan dan Hari Kraf Kebangsaan.
Majlis pelepasan peserta ASEAN Media
Bloggers Tourism Hunt di MaTiC