Page 326 - Laporan Tahunan Kementerian Pelancongan Dan Kebudayaan Malaysia 2015
P. 326
LAPORAN TAHUNAN 2015

BAB 03: LAPORAN AGENSI

LEMBAGA PENGGALAKAN
PELANCONGAN MALAYSIA

Antara iklan MyFest 2015
Kempen promosi turut dilaksanakan melalui aktiviti-aktiviti pengiklanan dengan penekanan dan perhatian khusus
kepada pasaran ASEAN yang merupakan penyumbang utama ketibaan pelancong ke Malaysia.
Selain itu, kempen tambahan melalui pengiklanan luaran LED billboard, bas, teksi dan pawagam di negara Jepun,
Korea, China,Taiwan, Hong Kong dan Timur Rusia juga telah dilaksanakan dengan lebih meluas untuk meningkatan
kesedaran mengenai Malaysia di negara-negara berkenaan.
Kempen Pengiklanan di pasaran-pasaran terpilih seperti Singapura, Indonesia, Thailand, Filipina, China, Taiwan,
Hong Kong, Jepun, Korea, India, Rusia, Amerika Syarikat, Britain, Perancis, Jerman, Itali dan Australia telah
dilaksanakan oleh sepuluh agensi Pengiklanan yang dilantik bagi tempoh 2015 hingga 2017.
Kempen pengiklanan global pula telah dijalankan menerusi 15 saluran utama televisyen satelit dan ia telah berjaya
menarik seramai 3.3 bilion penonton di seluruh dunia.
   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331