Page 150 - Annual Report MOTAC 2016
P. 150
SEKTOR PENGURUSAN
Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
PENGGUNAAN APLIKASI HRMIS DALAM PENGURUSAN b) Pelaksanaan bengkel latihan/ taklimat HRMIS kepada pegawai
PERSONEL Kementerian dan Pentadbir HRMIS Jabatan/ Agensi untuk
kesedaran dan peningkatan pengetahuan mengenai modul-
Sistem Aplikasi HRMIS telah diwujudkan oleh Kerajaan bagi modul dalam HRMIS.
memastikan urusan personel penjawat awam dapat dilaksanakan atas
talian dan dapat memenuhi keperluan pengurusan maklumat dalam c) Pelaporan sebanyak 24 kali setahun dalam Mesyuarat Pengurusan
perkhidmatan awam. Pelaksanaan sistem HRMIS dapat memantapkan Kementerian berhubung status pelaksanaan HRMIS bagi tujuan
kapasiti Kementerian dengan memberikan ruang kepada pengurusan pemantuan KPI KSU Kementerian; Penilaian Kriteria KPI HRMIS 2016:-
sumber manusia yang lebih cekap dan berkesan.
i) Kriteria 1 : 20 markah;
Program dan aktiviti yang telah dijalankan di bawah fungsi ini adalah: ii) Kriteria 2 : 20 markah;
iii) Kriteria 3 : 20 markah;
a) Pelaksanaan empat (4) kali mesyuarat berkaitan HRMIS bagi iv) Kriteria 4 : 15 markah;
tujuan pelaporan pelaksanaan HRMIS di Kementerian dan v) Kriteria 5 : 15 markah;
Jabatan/ Agensi. vi) Kriteria 6 : 10 markah; dan
d) Pelaksanaan dan penyelarasan 360 khidmat nasihat dan aduan
mengenai HRMIS kepada JPA.
150
Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
PENGGUNAAN APLIKASI HRMIS DALAM PENGURUSAN b) Pelaksanaan bengkel latihan/ taklimat HRMIS kepada pegawai
PERSONEL Kementerian dan Pentadbir HRMIS Jabatan/ Agensi untuk
kesedaran dan peningkatan pengetahuan mengenai modul-
Sistem Aplikasi HRMIS telah diwujudkan oleh Kerajaan bagi modul dalam HRMIS.
memastikan urusan personel penjawat awam dapat dilaksanakan atas
talian dan dapat memenuhi keperluan pengurusan maklumat dalam c) Pelaporan sebanyak 24 kali setahun dalam Mesyuarat Pengurusan
perkhidmatan awam. Pelaksanaan sistem HRMIS dapat memantapkan Kementerian berhubung status pelaksanaan HRMIS bagi tujuan
kapasiti Kementerian dengan memberikan ruang kepada pengurusan pemantuan KPI KSU Kementerian; Penilaian Kriteria KPI HRMIS 2016:-
sumber manusia yang lebih cekap dan berkesan.
i) Kriteria 1 : 20 markah;
Program dan aktiviti yang telah dijalankan di bawah fungsi ini adalah: ii) Kriteria 2 : 20 markah;
iii) Kriteria 3 : 20 markah;
a) Pelaksanaan empat (4) kali mesyuarat berkaitan HRMIS bagi iv) Kriteria 4 : 15 markah;
tujuan pelaporan pelaksanaan HRMIS di Kementerian dan v) Kriteria 5 : 15 markah;
Jabatan/ Agensi. vi) Kriteria 6 : 10 markah; dan
d) Pelaksanaan dan penyelarasan 360 khidmat nasihat dan aduan
mengenai HRMIS kepada JPA.
150