Malaysia Madani
Soalan Lazim
Hubungi Kami
Aduan dan Maklum Balas
Peta Laman

Bahagian Pengurusan Maklumat

FUNGSI
  1. Mengenal pasti potensi kegunaan teknologi maklumat dan menggalakkan penerapan teknologi maklumat terkini yang bersesuaian untuk Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya Malaysia.
  2. Meningkatkan kemahiran dan pengetahuan dalam penggunaan teknologi maklumat di Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya Malaysia melalui kursus dan bengkel teknologi maklumat.
  3. Membangunkan dan menyelenggarakan prasarana rangkaian komunikasi untuk Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya Malaysia.
  4. Mentadbir urus data dan maklumat untuk memastikan integriti dan keselamatan bahagian terjamin pada setiap masa bersesuaian dengan teknologi terkini.
  5. Menyediakan perkakasan ICT mengikut keperluan semasa Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya Malaysia.

PIAGAM PELANGGAN
  1. Menyediakan perkhidmatan jaringan MOTAC net yang boleh dicapai dalam tempoh 24 jam.
  2. Menyediakan perkhidmatan sokongan teknikal terhadap aduan kerosakan dalam tempoh 24 jam dari masa aduan diterima.
  3. Menyediakan perkhidmatan sokongan teknikal terhadap aduan kerosakan yang melibatkan perkakasan dalam tempoh sepuluh (10) hari bekerja.
  4. Mengemaskini Portal Rasmi Kementerian (www.motac.gov.my) dalam tempoh 24 jam mengikut status perubahannya.
  5. Menyediakan perisian dalam perkakasan ICT dalam tempoh tiga (3) hari dari tarikh permohonan diterima.

Kemaskini Terakhir :