Page 135 - Laporan Tahunan 2014 - Kementerian Pelancongan & Kebudayaan Malaysia
P. 135
PENGGUNAAN APLIKASI HRMIS DALAM
PENGURUSAN PERSONEL

Sistem Aplikasi HRMIS telah diwujudkan oleh Program dan aktiviti yang telah dijalankan
Kerajaan bagi memastikan urusan personel di bawah fungsi ini adalah:
penjawat awam dapat dilaksanakan atas
talian dan dapat memenuhi keperluan •
pengurusan maklumat dalam perkhidmatan Pelaksanaan enam (6) kali mesyuarat
awam. Pelaksanaan sistem HRMIS dapat / dialog berkaitan HRMIS bagi tujuan
memantapkan kapasiti Kementerian dengan pelaporan pelaksanaan HRMIS di
memberikan ruang kepada pengurusan Kementerian dan Jabatan/ Agensi
sumber manusia yang lebih cekap dan
berkesan. •
Pelaksanaan empat (4) kali bengkel
HRMIS kepada pegawai Kementerian
dan Pentadbir HRMIS Jabatan
untuk kesedaran dan peningkatan
pengetahuan mengenai modul-modul
dalam HRMIS.


Pelaporan sebanyak 14 kali dalam
Mesyuarat Pengurusan berhubung
status pelaksanaan HRMIS bagi tujuan
pemantauan KPI KSU Kementerian; dan


Pelaksanaan dan penyelarasan 5500
khidmat nasihat dan aduan mengenai
HRMIS kepada JPA.

LAPORAN KPK 131
Sektor Pengurusan Bahagian Pengurusan Sumber Manusia ( BPSM )
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140